I år hade jag inte möjlighet att resa ned själv men från NCC Property Development finns bland andra vår VD Mikael Graffman och Annette Kaunitz, marknads- och kommunikationschef på NCC Property Development Nordic, på deltagarlistan.
Under MIPIM-veckan träffas tusentals affärsmän och kvinnor runt mässhallen ”Le palais” i Cannes. Samma lokal som används under filmfestivalen. MIPIM handlar om att göra affärer. Och affärer görs genom att vi på NCC ges möjlighet att träffa olika aktörer som letar efter goda investeringstillfällen på marknaderna i Norden, Baltikum och i St Petersburg. Mötena mellan säljare och potentiella köpare pågår överallt, från tidigt på morgonen till sent på natten, på mässan, på närbelägna restauranger, i hotell-lobbys, på cocktailträffar, ute på gatorna och i speciellt avsedda mötesrum och lägenheter.
Hela Cannes-city är befolkat av affärsmän i mörka kostymer på väg till eller från olika möten berättar Annette Kaunitz, direkt från Cannes.
Under MIPIM ordnar NCC ett större frukostseminarium för nästan 100 deltagare. Temat är Sustainability and profit – a goal we share och det är ett ämne jag kommer skriva mer om här på bloggen inom kort.