Kunden konsumerar hela varumärket

När Coffeehouse by George expanderar är läget viktigast av allt. Därför valde kafékedjan att öppna en ny servering i Torsplan.

Höga krav ställs på lokal och läge när cafékedjan Coffeehouse by George expanderar. Flödet av människor kring Hagastadens dynamiska knutpunkt Torsplan, skyltläget och fastighetens miljöcertifiering var avgörande faktorer när Georges Challma, etableringsansvarig på Coffeehouse by George, tog beslutet att låta fiket flytta in.

För nyetableringar är läget avgörande. Rätt läge stärker varumärket och är dessutom ett konkurrensmedel för att locka rätt personal. Genom att öppna kaféer där det redan finns ett flöde av människor nås nya kundgrupper. Ur kundens perspektiv är även kommunikationsmöjligheterna högst relevanta. Oavsett om man reser kommunalt, cyklar eller går ska det vara enkelt att ta sig till Coffeehouse by George. Likväl ska det vara enkelt för medarbetare att transportera sig till jobbet och för varuleveranser att nå fram på ett smidigt sätt.

George Challma är mycket intresserade av Hagastadens utveckling och ser fram emot att nå en ny marknad. Kunderna hoppas han blir både de som bor och arbetar i området.

I och med att allt fler konsumenter låter miljömässiga och etiska förhållanden ingå i beslutet om att köpa eller inte blir det viktigare för leverantörer att leva upp till kraven. Enligt George Challma går kafékedjans engagemang längre än till krav- och rättvisemärkt kaffe. Företagets miljömässiga värdegrund återspeglas på flera nivåer i verksamheten.

Från mat och dryck till inredning och lokal. De hållbarhetsfrågorna bakas in som en del av ett större livsstilskoncept. Jordnära produkter och naturmaterial används i caféinredningen som utvecklas tillsammans med Simon Davies på design- och inredningsföretaget London W8. Kunderna köper enligt George Challma inte bara varorna. De konsumerar hela varumärkets innehåll.

Hälsningar,
Robert Hägg

Skicka kommentar

Din epost adress kommer inte att visas för andra besökare.


  • Coffeehouse by George | De 15 familjerna

    8 juni, 2016 10:16

    […] allt inte står rätt till i kaffekedjans verksamhet. De må ha en miljömässigt bra profil och i det sammanhanget ta ansvar. Men hur är det egentligen med det sociala ansvarstagandet? Det verkar ärligt sagt lite si och […]

  • Coffeehouse by George | De 15 familjerna

    8 juni, 2016 10:16

    […] allt inte står rätt till i kaffekedjans verksamhet. De må ha en miljömässigt bra profil och i det sammanhanget ta ansvar. Men hur är det egentligen med det sociala ansvarstagandet? Det verkar ärligt sagt lite si och […]

  • Denna webbplats använder cookies

    Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på NCC Sverige AB, orgnr. 556613-4929 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

    Hantera dina cookieinställningar

    Nödvändiga cookies

    Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

    Funktionella cookies

    Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

    Cookies för statistik

    För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

    Cookies för personlig anpassning

    För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

    Cookies för annonsmätning

    För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.