Kunden konsumerar hela varumärket

När Coffeehouse by George expanderar är läget viktigast av allt. Därför valde kafékedjan att öppna en ny servering i Torsplan.

Höga krav ställs på lokal och läge när cafékedjan Coffeehouse by George expanderar. Flödet av människor kring Hagastadens dynamiska knutpunkt Torsplan, skyltläget och fastighetens miljöcertifiering var avgörande faktorer när Georges Challma, etableringsansvarig på Coffeehouse by George, tog beslutet att låta fiket flytta in.

För nyetableringar är läget avgörande. Rätt läge stärker varumärket och är dessutom ett konkurrensmedel för att locka rätt personal. Genom att öppna kaféer där det redan finns ett flöde av människor nås nya kundgrupper. Ur kundens perspektiv är även kommunikationsmöjligheterna högst relevanta. Oavsett om man reser kommunalt, cyklar eller går ska det vara enkelt att ta sig till Coffeehouse by George. Likväl ska det vara enkelt för medarbetare att transportera sig till jobbet och för varuleveranser att nå fram på ett smidigt sätt.

George Challma är mycket intresserade av Hagastadens utveckling och ser fram emot att nå en ny marknad. Kunderna hoppas han blir både de som bor och arbetar i området.

I och med att allt fler konsumenter låter miljömässiga och etiska förhållanden ingå i beslutet om att köpa eller inte blir det viktigare för leverantörer att leva upp till kraven. Enligt George Challma går kafékedjans engagemang längre än till krav- och rättvisemärkt kaffe. Företagets miljömässiga värdegrund återspeglas på flera nivåer i verksamheten.

Från mat och dryck till inredning och lokal. De hållbarhetsfrågorna bakas in som en del av ett större livsstilskoncept. Jordnära produkter och naturmaterial används i caféinredningen som utvecklas tillsammans med Simon Davies på design- och inredningsföretaget London W8. Kunderna köper enligt George Challma inte bara varorna. De konsumerar hela varumärkets innehåll.

Hälsningar,
Robert Hägg

Skicka kommentar

Din epost adress kommer inte att visas för andra besökare.


  • Coffeehouse by George | De 15 familjerna

    8 juni, 2016 10:16

    […] allt inte står rätt till i kaffekedjans verksamhet. De må ha en miljömässigt bra profil och i det sammanhanget ta ansvar. Men hur är det egentligen med det sociala ansvarstagandet? Det verkar ärligt sagt lite si och […]

  • Coffeehouse by George | De 15 familjerna

    8 juni, 2016 10:16

    […] allt inte står rätt till i kaffekedjans verksamhet. De må ha en miljömässigt bra profil och i det sammanhanget ta ansvar. Men hur är det egentligen med det sociala ansvarstagandet? Det verkar ärligt sagt lite si och […]