Nedräkningen inför den stora invigningsfesten av Triangeln i Malmö den 29 augusti till 1 september pågår för fullt. I veckan släppte Triangeln sin reklamfilm inför eventet och på Facebook finns all information. Just på Facebook och i sociala medier överlag sprids mycket av informationen till detaljhandelns kunder. Men hur ska man som företag hantera den digitala närvaron?
Här kommer några av PwC:s tips:
•Skapa en policy för hur företaget ska agera i sociala medier.
•Identifiera de viktigaste bloggarna inom din bransch och ge dem korrekt information.
•Även obefogad konsumentkritik kan bli en sanning om den inte bemöts. Följ debatten på nätet och korrigera felaktiga rykten.
•Många inlägg handlar om dålig klagomålshantering. Fokusera på att förbättra den.
•Var medveten om att hur kommunikation i sociala medier tas emot av läsarna beror på vem avsändaren är samt vad, hur och framförallt när det sägs.
Nu är frågan, ses vi på invigningsfesten i Malmö eller på nätet innan dess?
Så här såg det ut när butiken Build-A-Bear öppnades i sommar. Jag hoppas det blir lika trevlig stämning vid invigningsfesten! |
Hälsningar,
Robert Hägg