För oss på NCC är det självklart att våra anställda är sanna vardagshjältar. Varje dag, i små och stora projekt över hela Norden löser vi olika utmaningar med innovativa och intressanta lösningar.
The Rotebro job är en historia som vi vill förmedla vidare till en bredare målgrupp genom en reklamkampanj på ett annorlunda och mer spektakulärt sätt.
Vi tog ut svängarna lite mer än vanligt och tyckte att det var på tiden att föra in en lite mer aktuell och dramatisk twist baserat på ett projekt som vi helt nyligen har genomfört och där ingredienser i mixen har varit vår innovativa förmåga, intelligens och kreativitet. Det i kombination med ett filmformat där vi medvetet flirtar med etablerade draman som Homeland och 24.
Med det sagt vill jag slå ett slag för varför vi gör en film som denna och väljer att dramatisera ett av väldigt många, men minst lika viktiga, projekt. Vi vill lyfta fram det goda jobb som görs inom vår verksamhet. Varje dag löser NCC stora som små problem med ett ansvarsfullt förhållningssätt. Vi bygger morgondagens samhälle. En eloge till våra anställda som löser vardagsproblem varje dag. Vi vill behålla er och söker hela tiden efter fler som vill arbeta i ett företag som drivs av en vision om att förnya vår bransch och alltid erbjuda de bästa hållbara lösningarna.
Välkommen till en filmpremiär!
[iframe id=”https://www.youtube.com/embed/yI-OCv3m1F0″]
Gästbloggare Jennifer Carlsson, Head of Brand and Marketing NCC