För att stärka intresset för oss som arbetsgivare vill vi vara unika i vår kommunikation och samtidigt vara trogna det vi står för som företag. Vi söker nya sätt att uttrycka vår vision och våra värderingar. Därför bad vi fotokonstnären Erik Johansson att göra sin tolkning av NCC som ett företag Beyond Construction.
Erik Johansson har under många år ställt ut sina spektakulära och surrealistiska bilder runt om i världen. Vi föll starkt för Eriks bilder, men också hans arbetsmetod som bygger på att avporträttera en tydlig idé snarare än att avbilda en exakt verklighet. Vägen till färdig bild går via verkliga fotograferingar av verkliga motiv, som i slutändan fogas samman till ett helt unikt motiv.
Se mer om hur arbetet gick till i filmen
Men hur översätter du en ambitiös vision, hur visar du NCC:s värderingar samtidigt som du sticker ut med ett budskap som känns spännande och annorlunda?
Erik valde tillsammans med NCC ut sex områden hämtade från vår verksamhet och gjorde sin egen tolkning av dem. Bilderna illustrerar NCC:s andemening med Beyond Construction och ambitionen att göra någonting annorlunda och lite bättre, varje dag och för framtiden.
Nu publicerar vi bilderna för första gången i samband med en rekryteringskampanj i Sverige.
/My Kiiman-Håll, Head of Employer branding NCC