Status: personlig utveckling 2.0

Så då var det dags för oss att försöka sammanfatta våra dagar i Hemavan, vilket känns svårt. Resan har gjort att vi som grupp och individer har kommit varandra väldigt nära, på ett djupare plan, och så mycket som vi skrattat tillsammans under dessa dagar är fantastiskt. Även om det har varit tufft, krävande och intensivt så är detta något som vi är så tacksamma för att ha fått möjlighet att göra. 

Så då var det dags för oss att försöka sammanfatta våra dagar i Hemavan, vilket känns svårt. Resan har gjort att vi som grupp och individer har kommit varandra väldigt nära, på ett djupare plan, och så mycket som vi skrattat tillsammans under dessa dagar är fantastiskt. Även om det har varit tufft, krävande och intensivt så är detta något som vi är så tacksamma för att ha fått möjlighet att göra. 

Som en del av vår 18 månader långa trainee-tjänst ingår utbildningar och träffar, utspridda under vår tid som traineer. En av dessa utbildningar är i Hemavan där vi jobbar med att både ge och få feedback. Resan till Hemavan är något som även ingår i programmet för Kompetensbyggarna och sjumånaderspraktiken på LTU men där programmet för resan skiljer sig lite från trainee-programmets upplägg.

Dagarna blandades med skidåkning och övningar i feedback, där vi både fått och gett feedback i grupp och individuellt, men även diskussioner om vår bransch och de utmaningar som vi står inför. Övningarna i feedback genomfördes i trainee-gruppen men diskussionerna gällande branschen genomfördes tillsammans med hela gänget och fortsatte även långt utöver de timmar som var schemalagda.

Just gemenskapen och att vi har möjlighet att dela med oss utav våra erfarenheter och upplevelser är några av de stora fördelarna med trainee-programmet och de träffarna som vi får ta del utav. Att ha 15 personer i sitt nätverk, som man kan ringa när som helst om vad som helst, känns helt fantastiskt.


Taggade tjejer redo för skidbacken

Vi alla kom hem från Hemavan med nya insikter, om både oss själva och om andra. Just vikten av feedback och hur den ges och tas emot är något vi alla kan bli bättre på, och nu har vi fått praktiska verktyg hur vi kan applicera detta både i arbetslivet och utanför. Feedback är ett viktigt verktyg för att utveckla dig själv, din relation till andra och att kunna påverka din egen situation.

Och för att avsluta med ett internt skämt; #jagtrorhanmenarvargen. På återhörande!

//Maria Sturegård & Mikaela Landin Hellqvist

Skicka kommentar

Din epost adress kommer inte att visas för andra besökare.


  • Wanda o Roger

    11 februari, 2017 15:05

    Vilken fantastisk möjlighet ni fått att förena nytta med nöje, kul att följa er.

  • Wanda o Roger

    11 februari, 2017 15:05

    Vilken fantastisk möjlighet ni fått att förena nytta med nöje, kul att följa er.

  • Denna webbplats använder cookies

    Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på NCC Sverige AB, orgnr. 556613-4929 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

    Hantera dina cookieinställningar

    Nödvändiga cookies

    Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

    Funktionella cookies

    Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

    Cookies för statistik

    För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

    Cookies för personlig anpassning

    För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

    Cookies för annonsmätning

    För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.