Bron. Uppe till höger i bilden är våra kontor.
Med tanke på de vibrationer man känner när man sitter i etableringen hade jag rätt hög puls de sista 15 minuterna innan sprängningen skulle ske. Men det gick ju såklart bra. Med hörlurarna på så var konsekvensen bara att det fladdrade lite i trumhinnorna efter tryckvågen. Detta gjorde nog att jag växte 10 cm och blev ännu mer redo att ta steget vidare till nästa utmaning. Jag tog min påse med varselkläder, några block & papper och flyttade mig till en ny byggnad. Det var med lite vemod jag gav mig av men baserat på erfarenhet har jag blivit väl mottagen på alla avdelningar jag kommit till.
Inköp av hjultvätt
Nu har jag som sagt börjat på inköpsavdelningen. Jag har redan blivit insatt i ett inköp av hjultvätt till en av servicetunnlarna för projektet (där jag senast jobbade). En ny avdelning innebär mycket ny information och kunskap, men jag tycker det förenklar att jag har koll på vilka jag ska kontakta och ungefär vilka omständigheterna är.
Det är viktigt att följa den ordningsgång som finns och att de personer som måste godkänna gör det och i rätt ordning. De investeringar som görs i projektet måste samrådas tillsammans med Trafikverket. Även vår ”JV Board – Joint Venture Board” skall godkänna inköp. I vår JV Board sitter dels projektmedlemmar och dels representanter från NCC och det tyska företaget W&F som vi har projektet tillsammans med. Eftersom NCC styr ekonomin är det viktigt att JV Boarden får tycka till och vara med i besluten.
Omläggning av trafiken
Framöver kommer det hända mycket på Korsvägen, och det kommer inte märkas endast för oss som arbetar här. Trafiken läggs om i olika omgångar och den bro vi har byggt kommer snart att invigas med spårvägstrafik, GC-trafik samt bil i sydlig riktigt mot Mölndal. Bro kanske ni tänker när ni ser bilderna. Men senare kommer ett schakt uppenbara sig under bron och då kommer det bli mer tydligt. Mer om det i senare blogginlägg!
Soliga hälsningar från Göteborg!
/Ellen