Utan vägar stannar Sverige – utan asfalt stannar Sverige

Jag försöker alltid att påverka kunderna åt det gröna hållet. Det är inte alltid det går, men det märks att hållbarhetsfrågan blir allt viktigare. Jag är väldigt mån om miljön så för mig personligen är det oerhört givande att arbeta med underhåll av vägar och gator.  

Jag försöker alltid att påverka kunderna åt det gröna hållet. Det är inte alltid det går, men det märks att hållbarhetsfrågan blir allt viktigare. Jag är väldigt mån om miljön så för mig personligen är det oerhört givande att arbeta med underhåll av vägar och gator.  

Jag jobbar som sälj- och marknadschef inom NCC:s asfaltverksamhet. Sitter i Göteborg och jobbar med södra Sverige. Inget projekt är det andra likt. Projekten jag jobbar med är varierade, allt i från enkla småjobb, till slitlager på E6:an, till komplexa projekt som en industri som behöver rejäla planer med stryktåliga lager som klarar både tunga laster och vridmotstånd. Variationen är kul och känslan när kunden är riktigt nöjd är ju svårslagen.  

Jag gör verklig skillnad

Gator och vägar i gott skick är en förutsättning för många viktiga samhällsfunktioner. Många tänker inte på att underhåll är en viktig del i hållbarhetsarbetet, många är fokuserade på att dra ner C02 och nya lösningar – och det är ju bra. Men det allra första steget i hållbarhetsarbetet är ju att se över det man redan har och vårda det. Därför är det en viktig uppgift att se till att underhålla gator och vägar, som kan behöva läggas om helt om de inte underhålls löpande.  

Personligen är jag mycket mån om miljön, så för mig är det oerhört givande att få jobba med att påverka så många kunder som möjligt att ställa höga hållbarhetskrav. Jag är med och driver utvecklingen och drar mitt strå till stacken, det känns riktigt bra.  

Jag är löjligt nöjd med mitt jobb. Jag känner att jag gör nytta, jag har bra kollegor, jag utvecklas dagligen, blandade projekt, frihet under ansvar, folk lyssnar, man blir involverad, jobbar tight som grupp – vi löser problem tillsammans. Det är kul att jobba med asfalt och vägar.  

Som många andra föräldrar inom bygg är mina ungar också trötta på att jag pekar och berättar om alla mina jobb. Men för mig är det jätteviktigt att kunna se konkreta resultat på vad jag har gjort. Tur då att vi har över 14 000 mil asfalterade vägar i Sverige – så jag (och mina kollegor) har lite kvar att jobba på.  

Och, om du ska ut och köra – tänk på att ta det sakta förbi alla typer av vägarbeten. De som jobbar på vägen vill också komma hem helskinnade till sina nära och kära. 

Skicka kommentar

Din epost adress kommer inte att visas för andra besökare.


Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på NCC Sverige AB, orgnr. 556613-4929 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.