Kundcenter – med fokus på digital försäljning

Jag heter Sofia Billhult, och jag är stolt över att arbeta med försäljning på NCC:s Kundcenter. Min roll handlar om att underlätta för kunder att göra affärer med oss, och jag har framförallt haft fokus på att utveckla vår onlineförsäljningskanal – vår webbshop.

Jag heter Sofia Billhult, och jag är stolt över att arbeta med försäljning på NCC:s Kundcenter. Min roll handlar om att underlätta för kunder att göra affärer med oss, och jag har framförallt haft fokus på att utveckla vår onlineförsäljningskanal – vår webbshop.

Det här yrkesvalet var långt ifrån självklart för mig. När jag var yngre hade jag drömmen att bli läkare, men efter studenten valde jag att resa och engagera mig i volontärarbete innan jag startade min yrkeskarriär. Livet tog en vändning, och jag började arbeta inom detaljhandeln med försäljning. Det visade sig vara en roll som passade min personlighet perfekt – jag älskar att se konkreta resultat och har en stark affärsmässig drivkraft. 

För tre år sedan började jag på NCC:s Kundcenter, och jag har utvecklats mycket i mina roller parallellt med att hela funktionen har vuxit. Kundcenter har idag runt 60 medarbetare som arbetar nära våra kunder, oavsett om det handlar om vägning, transportledning, fakturering eller support. 

Min specialitet är onlineförsäljning via vår webbshop. Det är en spännande och ny kanal där vi kan nå fler kunder som vi tidigare inte bearbetat på detta sätt. Jag tycker om att vi erbjuder en förenklad och mer tillgänglig shoppingupplevelse som inte är beroende av öppettider. Det är inspirerande att driva och utveckla denna process, och vi strävar efter att hela tiden förbättra tjänsten. 

Som en del av detta arbete fokuserar vi kontinuerligt på att vidareutveckla webbshopen för att möta kundernas behov på bästa sätt. Bland annat har vi satsat på att erbjuda mer vägledande information och tydliga guider för att underlätta beslutsfattandet. Vi jobbar aktivt för att kunder snabbt ska kunna hitta det de söker, samtidigt som vi successivt breddar vårt utbud över hela Sverige för att möta olika behov. 

Ett exempel på affärer genom webbshoppen är privatpersoner som köper grus till sin garageinfart. Även om varje enskild order kanske inte har ett högt ordervärde, skapar vi en betydande affärsvolym genom det stora antalet köp. Tack vare NCC:s omfattande nätverk av täkter i Norden kan vi leverera material till privatkunder, och det är en affär som visar sig vara lönsam. 

En annan viktig del av mitt arbete är det nordiska samarbetet. Vi har ett forum där vi diskuterar med representanter från Norge, Danmark och Finland för att dela idéer och utveckla webbshoppen tillsammans. Om vi implementerar en förbättring i Sverige försöker vi hitta sätt att göra samma sak i de andra länderna, och vice versa. Det är fantastiskt att vara en del av detta samarbete, och jag är tacksam för den struktur och det effektiva arbetssätt vi har byggt. 

Att arbeta med försäljning och digital utveckling på NCC har verkligen blivit min passion, och jag ser fram emot att fortsätta driva vårt arbete framåt. 

Fakta Kundcenter 

NCC:s Kundcenter hjälper kunder vid in- och utvägning, tar emot förfrågningar, beställningar och transportleder för företags- och privatkunder samt hanterar all fakturering. Kundcenter i Sverige sköter vägning och fakturering för samtliga anläggningar i Sverige och Norge inom stenmaterial, men finns även i Danmark och Finland. Dessutom ansvarar man för att ta emot beställningar av asfalt från NCC:s externa kunder i Sverige.  

Verksamheten är uppdelad i fyra områden: Våg, Order & Transport, Backoffice samt Sales & Support. Med ett starkt kundfokus och en kontinuerlig utveckling av digitala försäljningskanaler fortsätter NCC:s Kundcenter att vara en viktig del av den framtida tillväxtstrategin. 

Skicka kommentar

Din epost adress kommer inte att visas för andra besökare.


Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på NCC Sverige AB, orgnr. 556613-4929 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.