”Det lilla extra lönar sig”

Det var med glädje och stolthet som jag nyligen fick vara med och ta emot ett fint pris när bostadshuset Triglyfen utsågs till ”Bästa nyproduktion” på Benchmark Event. Utnämningen, som baseras på enkäter från hyresgäster är ett fint kvitto på ett bra samarbete mellan alla parter i projektet. Och viktigast av allt, att de hyresgäster som flyttat in i de nya lägenheterna är nöjda.

Det var med glädje och stolthet som jag nyligen fick vara med och ta emot ett fint pris när bostadshuset Triglyfen utsågs till ”Bästa nyproduktion” på Benchmark Event. Utnämningen, som baseras på enkäter från hyresgäster är ett fint kvitto på ett bra samarbete mellan alla parter i projektet. Och viktigast av allt, att de hyresgäster som flyttat in i de nya lägenheterna är nöjda.

Kvarteret Triglyfen är ett punkthus i 16 våningar som vi har byggt för Svenska Bostäder i Hässelby Strand, i västra Stockholm. Huset har 61 hyreslägenheter, många med vidsträckt utsikt över Mälaren, och i botten finns ett garage.

Noll fel vid inflyttning

Vi vann tack vare fantastiska och duktiga projektmedlemmar som alltid gjorde sitt yttersta. Det har varit ett högt engagemang och ett gott samarbete mellan alla i projektet, även underentreprenörer och leverantörer.

I produktionen har vi arbetat nära varandra och lyckats skapa en bra teamkänsla. Att arbetsledningen varit aktiv ute i projektet har också gett trygghet i gruppen, vilket i sin tur har lett till ökat engagemang. Våra skickliga hantverkare har bidragit med smarta idéer och förbättringsförslag som utvecklat arbetet. Just yrkesstoltheten hos mina kollegor ger mig extra energi varje dag.

Samtliga moment i projektet är viktiga men det som främst kan påverka kunden är slutfasen, precis innan lägenheterna besiktigas. Där satte vi ribban högt. Vi hade minimalt antal fel vid besiktningarna, vilket resulterade i noll fel i lägenheterna vid inflyttning.

Samarbetet nyckeln till ett vinnande projekt

Utöver klara och tydliga mål är samarbetet med kunden nyckeln till ett vinnande projekt. Vårt samarbete har fungerat exemplariskt och priset visar att det lönar sig att lyssna på kundens behov och bjuda på det där lilla extra.

Vinsten har vi firat med tårta – det är viktigt att fira framgångar!

/Selwan Refat, platschef på NCC Building Sverige

PS. Som NCC:are är jag extra stolt över att vi vinner detta pris för andra året i rad. Förra året fick mina kollegor i Köping ta emot priset för bygget av hyresrätter i kvarteret Hake.

 

Se bildspel med Kvarteret Triglyfen.

Skicka kommentar

Din epost adress kommer inte att visas för andra besökare.


Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på NCC Sverige AB, orgnr. 556613-4929 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.